dane osobowe Kupującego i Sprzedającego, (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu PESEL, adres zamieszkania), a w przypadku gdy jedną ze Stron umowy jest osoba prawna lub inny podmiot – numer KRS, REGON, NIP,
numer księgi wieczystej,
podstawa nabycia, czyli jeden z wymienionych dokumentów, to jest: wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny lub prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia w przypadku spadkobrania,
zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego z którego wynika, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w przypadku, gdy nabycie nastąpiło w drodze dziedziczenia lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
wypis z rejestru gruntów, a w przypadku odłączenia działki z księgi wieczystej i założenia dla niej nowej księgi wieczystej – dodatkowo wyrys z mapy ewidencyjnej; każdy z dokumentów powinien mieć adnotację, że jest przeznaczony do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość, która uległa podziałowi geodezyjnemu, a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo informacja o nieobjęciu nieruchomości planem,
zaświadczenie stwierdzające czy nieruchomość, położona jest na obszarze rewitalizacji lub na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji
zaświadczenie o objęciu działki uproszczonym planem urządzania lasu
w przypadku nabywania lokalu ze środków pochodzących z kredytu bankowego wymagane jest:
oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu wraz z pełnomocnictwami osób, których podpisy znajdują się na tym oświadczeniu,
umowa kredytowa,
dowód opłacenia podatku od nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu.
Powyższy wykaz dokumentów nie ma charakteru wyczerpującego. W niektórych przypadkach dokonanie czynności notarialnej może wymagać dostarczenia innych dokumentów wskazanych przez Notariusza lub pracownika Kancelarii.