UMOWA DAROWIZNY NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) ZABUDOWANEJ

DRUKUJ
  1. dane osobowe Darczyńcy i Obdarowanego, (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu PESEL, adres zamieszkania, informacja o pokrewieństwie pomiędzy Stronami Umowy),
  2. numer księgi wieczystej,
  3. podstawa nabycia, czyli jeden z wymienionych dokumentów, to jest: wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny lub prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia w przypadku spadkobrania,
  4. zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego z którego wynika, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w przypadku, gdy nabycie nastąpiło w drodze dziedziczenia lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
  5. wypis z rejestru gruntów wraz z wyciągiem z kartoteki budynków, a w przypadku odłączenia działki z księgi wieczystej i założenia dla niej nowej księgi wieczystej lub jeżeli działka zabudowana jest budynkiem nieujawnionym w księdze wieczystej – dodatkowo wyrys z mapy ewidencyjnej; każdy z dokumentów powinien mieć adnotację, że jest przeznaczony do dokonywania wpisów w księdze wieczystej;
  6. ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość, która uległa podziałowi geodezyjnemu, a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
  7. zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo informacja o nieobjęciu nieruchomości planem,
  8. wartość rynkowa nieruchomości,
  9. data wydania nieruchomości,
  10. informacja o tym, czy ma być ustanowiona służebność mieszkania dla Darczyńcy,
  11. dowód opłacenia podatku od nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu.
Powyższy wykaz dokumentów nie ma charakteru wyczerpującego. W niektórych przypadkach dokonanie czynności notarialnej może wymagać dostarczenia innych dokumentów wskazanych przez Notariusza lub pracownika Kancelarii.
czynności notarialne